西海岸の独特なストリートアートカルチャーに影響され、独学で彫刻や技術を学び、世界に発信し続けている。2007年にLAウィークリーに取り上げられて以来、彼の使う色や形すべてに対し、アブストラクトだか、何か一つ一つの形に惹きつけられる物があると評価される。長年各地でのグループ店や、エキシビションへ招待され、参加。壁画も世界各地に残されている。去年初となる個展を開催することになり、なぜこれほどにも彼の個展を開催するにあたり、今まで行われなかったかと問うと、「すべてはタイミング。すべてにおいて、自然で、バランスがあり、考え抜かれた物を残したかった」と言う。ストリートアートの秀才とも言われる彼が残す壁画はすべて計算され、配置された彼の中の哲学なのである。
A self-taught painter and sculptor, PUSH was inspired early on by skateboarding and the burgeoning west coast graffiti scene. He credits his friendship with fellow AWR/MSK crew member SABER as helping to define his path in life as well as shaping his art making work ethic.
In 2007, PUSH’s early work caught the eye of media sponsor, LA Weekly: “Trying to define Push’s work is unfair, and nearly impossible. It’s easier to say it’s like nothing else: informed by postmodern abstract splatter paintings, yet rigid, neon and precise. Introverted and quiet, he’s the thinking man’s graffiti artist.”
After his many years of global graffiti writing invitations and participation in numerous group exhibits, Divided Attention brings together PUSH’s latest paintings, debuting an evolved style and introducing a new, sophisticated color palette. When asked why it took so long for the Seventh Letter’s man of mystery to have his own show, he demurs. “I want to show something that is natural, balanced, and thought out. And timing is everything”